Connect. Communicate. Collaborate. Securely.

Domů » Česky » Kerio Connect » ruční označování spam/not spam je polovičaté
  •  
DavidO

Příspěvky: 21
Odeslat poštu tomuto uživateli
Pokud uživatel ve webmaileru ručně označí/odznačí mail jako spam, tak se nezmění jeho Subject. Při označení nezdetekovaného spamu mi to tolik nevadí, ale když je chybně ham označen za spam, tak to, že v Subjectu i po přeznačení na "not spam" pořád zůstává *****SPAM***** je podle mě jasná chyba. Přitom původní Subject v mailu uložený je (v hlavičce X-Original-Subject), tak by to neměl být žádný problém.
Nebo někde je nějaké nastavení, na které jsem nepřišel a které by způsobilo, že se předmět mailu správně mění tam nebo zpátky?
  •  
ozana je nyní offline ozana

Příspěvky: 703
Odeslat poštu tomuto uživateli
Je to chyba, dám to na Centrum Technické podpory (bugzillu). Všimnul jsem si toho už dávno, ale zatím jsem to jako chybu nereportoval.

[Aktualizováno: Út, 28 červenec 2009 13:59]

  •  
DavidO

Příspěvky: 21
Odeslat poštu tomuto uživateli
Je konec dubna 2010. Chyba stále trvá.
  •  
Pavel Dobrý (Kerio) je nyní offline Pavel Dobrý (Kerio)

Příspěvky: 1550
Odeslat poštu tomuto uživateli
Ačkoliv riskuji, že rozpoutám flamewar nebo negativní reakce, přesto si myslím, že je fér odpovědět.
Popsané chování trvá, protože to není považováno za chybu. Přidání textu do předmětu zprávy je možné na serveru zcela vypnout. Pro třídění do složky Junk Email se používá příznaku a hlavičky X-Spam-Flag, předmět zprávy je jen "informační".

Popravdě podle záznamů v naší databázi tuto změnu poptávali pouze 3 zákazníci. Za celých 6 let. Priorita řešení je tedy nižší.

Databáze znalostí: http://kb.kerio.com/
Technická podpora: http://www.kerio.cz/cz/support
  •  
DavidO

Příspěvky: 21
Odeslat poštu tomuto uživateli
Uf, to jste mě tedy dostal.

Vážně myslíte, že v emailové komunikaci je pro uživatele předmět zprávy jen "informační" a líbí se jim, že tam zůstává to smetí, když už se rozhoupali k tomu, že se snažili serveru pomoct naučit se líp filtrovat? Skoro jako kdyby ti uživatelé měli sloužit serveru a ne naopak.

S tím počtem - možná to bude tím, že do tohoto fóra nepřispívají koncoví uživatelé ale jen administrátoři, kterým taková "kosmetická prkotina", co vadí jen uživatelům a ne administrátorům, asi ani nestojí za reportování (zvlášť když odstranění důraznějších problémů se vleče).

Zdá se mi, že jste se (byť třeba nechtěně třeba pod vlivem marketingu) připojili ke všeobecnému trendu ubíjet kdysi nadějné aplikace plíživým fíčurizmem do nepoužitelna, zatímco drobné bugy se vrší a případně jsou i přeznačovány na chování, hlavně když se to prodává. Ach jo.

PS I tak je pěkné, že jste odpověděl. Neuražte se, ale reagovat pozitivně se na to opravdu nedá...
  •  
Zbynek

Příspěvky: 14
Odeslat poštu tomuto uživateli
Budu tedy čtvrtý zákazník s názorem, že jde o evidentní chybu, i když celkem nevýznamnou
(která však některé uživatele může významně rozčilovat Wink ).
Vůbec by mi ale nevadilo (tedy po pravdě bych to s velkou radostí přivítal), kdyby Kerio umožnilo editovat ve webovém rozhraní předmět u došlých e-mailů, jak je zvykem u některých jiných poštovních klientů. Pak bych si mohl opravit nejen těch několik málo chybně detekovaných zpráv, ale také mnohem větší množství zpráv od uživatelů, kteří ani netuší k čemu je ve zprávě předmět. Obzvlášť když lze vyhledávat pouze v předmětu a ne v obsahu.

P.S.: I vyhledávání v předmětu kupodivu nenachází zdaleka všechny zprávy, ve kterých zadaný řetězec vyskytuje. Nedalo by se s tím něco udělat?

S přáním hezkého dne

Zbyněk
  •  
Spokar je nyní offline Spokar

Příspěvky: 49
Odeslat poštu tomuto uživateli
Přidávám se jako pátý zákazník se žádostí o změnu tohoto chování
  •  
DavidO

Příspěvky: 21
Odeslat poštu tomuto uživateli
Tak podle Release history je tahle chyba ve verzi 8.3.0 z 20.5.2014 opravená:
- The **SPAM** prefix is removed from a message subject when the message is marked as not a spam, now.

To by bylo super, už jsem se začal těšit, že tahle trapárna po pěti letech od reportování bude pryč.

Bohužel, v aktualní verzi (8.3.4 patch 1 (3377)) to není pravda, ten *****SPAM***** tam je pořád. V hlavičkách to je stejné jako dosud, je tam Subject a X-Original-Subject, X-Spam-Flag: YES atd.

A navíc při vyvolání akce "not spam" se to v Kerio connect Client chová dost divně. Takový mail zmizí a objeví se až náhodně později. Překlikával jsem několikrát mezi inboxem a jinou složkou, a ten mail tam chvíli nebyl, a pak se tam zase objevil ale v subjectu měl pořád totéž. Když byl takový mail původně v jiné složce, akce not spam způsobila jeho přenos do inboxu.

[Aktualizováno: So, 01 listopad 2014 23:33]

  •  
Pavel Dobrý (Kerio) je nyní offline Pavel Dobrý (Kerio)

Příspěvky: 1550
Odeslat poštu tomuto uživateli
Navrácení původního předmětu zprávy nastane pouze u zpráv, které se přesunout ze složky Junk Email zpět do Inboxu (což je i chování tlačítka "Není to spam" v Kerio Connect klientu). Pokud je spamová zpráva v jiné složce než Junk Email, tak se předmět zprávy zpět nevrací.

Databáze znalostí: http://kb.kerio.com/
Technická podpora: http://www.kerio.cz/cz/support
  •  
DavidO

Příspěvky: 21
Odeslat poštu tomuto uživateli
Pane jo. Zase jste mě nachytali. Po těch letech jsem zřejmě polevil v ostražitosti a myslel, že jste tuhle blbost konečně fakt opravili. NE! Není to správně opravené!

To je přece úplně nesmyslné. Když nemám nastavené, že spam se automaticky přesouvá do Junk email, tak se na něj jako jiné maily vztahují třídící pravidla. Takový mail pak může skončit kdekoli, v junku, v inboxu nebo libovolné jiné složce. Proč se jim nemá předmět opravit? Jestli je mail označován vícestupňově (s nižším skore pouze označen jako možná spam a s vyšším skore nedoručen jako určitě spam), tak ty, co možná jsou a možná nejsou spam a proto mi je server dá, mám jako uživatel ručně posoudit a podle svého rozhodnutí přeznačit. A když se já rozhodnu, že to spam není a serveru to sdělím, tak to co je podle mě ham by tedy nemělo být stále přejmenované. Jaký smysl pak má to uživatelské označování když se to neopraví? Jestli chceme, aby uživatelé serveru pomáhali správným označováním ham/spam, tak to pro uživatele musí mít nějaký přínos. Takhle to žádný viditelný přínos nemá a uživatelé to dělat prostě nebudou, nota bene když jim ze složky, kam byl pravidlem nebo ručně přesunut, ten mail zmizí do inboxu (a z inboxu kam??).

Mohli byste prosím tuto opravu opravit a zrušit kontrolování, jestli odznačovaný spam je ve složce Junk?
Dále, kromě toho, že předmět by se měl vždy vrátit na původní, tak by se do inboxu měl přesunout pouze pokud byl v Junk. Pokud není v Junk, tak by měl zůstat kde je, protože tam asi být má, buď ho tam dalo pravidlo nebo dokonce uživatel sám.

A připomínám to záhadné mizení mailu, když ho označím jako nespam v inboxu. Možná to z mého minulého příspěvku nebylo zcela jasné - když byl mail v inboxu serverem označený jako spam, tak po akci not spam z webmailu zmizel a objevil se tam až někdy později (když jsem se zároveň podíval přes imap, byl tam pořád).
Předchozí téma: Import certifikátů Exchange Active Sync
Další téma: Synchronizace Public Folders v mobilním zařízení Android
Jít na fórum:
  


Disclaimer:
Kerio discussion forums are intended for open communication between forum members and may contain information and material posted by members which may be useful in learning about Kerio products. The discussion forums are not intended to provide technical support for any specific product. Any information implied or expressed in the discussion forums is that of the posting member. Kerio is in no way responsible for the information posted in the forums, or its accuracy. Kerio employees may participate in the discussions, but their postings do not represent an offical position of the company on any issues raised or discussed. Kerio reserves the right to monitor and maintain the forums to promote free and accurate exchange of information.

Aktuální čas: St pro 13 21:37:04 CET 2017

Celkový čas potřebný k vygenerování této stránky: 0.99880 vteřin
.:: Kontakt :: Domů ::.
Běží na: FUDforum 3.0.4.