Connect. Communicate. Collaborate. Securely.

Domů » Česky » Kerio Connect » Nastavení "Mimo Kancelář" - nezasílat skupinám
  •  
drak je nyní offline drak

Příspěvky: 1
Odeslat poštu tomuto uživateli
Dobrý den,
existuje možnost jak nastavit odesilani zprávy mimo kancelář jen pokud zpráva přijde přímo na uživatele, ne na skupinu ve ktere je uživatel obsažen?

Řešení dočasným vyloučením uživatele ze skupiny je sice možné, ale ne moc praktické.

Díky za info
  •  
Pavel Dobrý (Kerio) je nyní offline Pavel Dobrý (Kerio)

Příspěvky: 1550
Odeslat poštu tomuto uživateli
Muzete misto "Mimo kancelar" nastavit pravidlo v uzivatelskem mail filtru pro automatickou odpoved na emaily, ktere maji v hlavicce To: nebo Cc: danou adresu uzivatele. Funkcne je to stejne jako "Mimo kancelar", jen muzete lepe nastavit podminku.

Databáze znalostí: http://kb.kerio.com/
Technická podpora: http://www.kerio.cz/cz/support
  •  
sappa je nyní offline sappa

Příspěvky: 226

Odeslat poštu tomuto uživateli
to je fajn ale myslim ze taketo riesenie pri 300-400 zamestnancoch ktory cestuju je troska nevhodne a obtazujuce mozno by to slo zapnut v globale ak je uzivatel out of office tak nech nefunguje odpoved pri skupinovom doruceni ale to musi zapracovat kerio

Kerio Connect (win32)
~1000 users

Kerio Control (win32)
~1000 users
  •  
Pavel Dobrý (Kerio) je nyní offline Pavel Dobrý (Kerio)

Příspěvky: 1550
Odeslat poštu tomuto uživateli
Chapu, ale nic takoveho z puvodniho dotazu nevyplyva.

Databáze znalostí: http://kb.kerio.com/
Technická podpora: http://www.kerio.cz/cz/support
  •  
Leosenko je nyní offline Leosenko

Příspěvky: 14
Odeslat poštu tomuto uživateli
drak napsal dne Pá, 12 únor 2010 16:15
Dobrý den,
existuje možnost jak nastavit odesilani zprávy mimo kancelář jen pokud zpráva přijde přímo na uživatele, ne na skupinu ve ktere je uživatel obsažen?

Řešení dočasným vyloučením uživatele ze skupiny je sice možné, ale ne moc praktické.

Díky za info


Uz jsem to resil s kerio podporou nedavno. Vysledek, nejde to. Resp. jedno reseni, je udelat skupinovou email adresu jako jednoho uzivatele, a dat pristup skupine. Uzivatele si pak danou mail slozku pripoji. Nedoporucuju, protoze, bud nastavite pravo jen na cteni, ale pak vsechny maily zustanou navzdy oznacene jako prectene, nebo date upravy, ale uzivatele vam budou zpravy vesele mazat a je v tom naprosty chaos. Ja jsem to vyresil tak, ze jsem doporucil prechod, ze skupinu si namapuji dva uzivatele a ti pak dale budou filtrovat na skupinovou mail adresu doslou postu a preposilat ji odpovednym lidem, na jednu stranu celkove prehlednejsi system, na druhou znacny napor na ony uzivatele, kteri maji za ukol filtraci a preoposilani. Toto reseni je aplikovatelne v mensim rozsahu jako napr. v nasi firme. U vas podle poctu uzivatelu to neni reseni myslim. Mozna zkusit exchange, ktery to urcite bude umet, protoze pochybuju ze se v dohledne dobe dockame reseni tohoto problemu. Prednost maji spis nesmyslne funkce, ale o tom v diskuzi o novem connectoru...
lp
  •  
Zbynek

Příspěvky: 14
Odeslat poštu tomuto uživateli
A kdyby ten pomocný uživatel zprávy nesdílel, ale přeposílal potřebným (přes nastavený filtr)? Stačí poslat na adresu "skupina<at>mojedomena" a přes aliasy k ní přiřazovat uživatele (aby tohle komplikované řešení bylo alespoň trochu jednodušší při přidávání a odebírání uživatelů). Je to jen nevyzkoušený nápad.

Jinak již v diskuzi popisované řešení lze vytvořit i jednodušeji bez pomocného uživatele. Stačí zprávy pro zadanou adresu pomocí aliasu nasměrovat do veřejné složky a přidělit zde potřebná práva skupině uživatelů. Výhodou je, že si každý nemusí připojovat složku od pomocného uživatele. Při řešení s pomocným uživatelem je zase možné zaslat upozornění (třeba jen některým), že přišla nová pošta do sdílené složky (obojí jde i zkombinovat pro zachování obou výhod).

Řešení přes sdílené veřejné složky může být někdy výhodnější. Pošta je zde uložená pouze jednou a při dodržování určitých pravidel může být přehlednější. Např. lze vytvořit podsložky se jmény uživatelů a kdo poštu začne vyřizovat, přesune ji do své složky. Tak je jasně vidět, že někdo (a kdo) už se zprávou zabývá a ostatní to nemusí řešit. Kdo potřebuje zprávy jen pro informaci, dostane přístup jen pro čtení. Již vyřízenou poštu je možné přesouvat např. do složky "Hotovo" atd., podle potřeb.

Zbyněk
  •  
Leosenko je nyní offline Leosenko

Příspěvky: 14
Odeslat poštu tomuto uživateli
Zbynek napsal dne Út, 16 únor 2010 08:02
A kdyby ten pomocný uživatel zprávy nesdílel, ale přeposílal potřebným (přes nastavený filtr)? Stačí poslat na adresu "skupina<at>mojedomena" a přes aliasy k ní přiřazovat uživatele (aby tohle komplikované řešení bylo alespoň trochu jednodušší při přidávání a odebírání uživatelů). Je to jen nevyzkoušený nápad.

Ano, ale co se stane, je, ze kdyz si nastavite mimo kancelar, pomocny uzivatel Vam preposle mail, ale Vy mu odpovite mimo kancelar a on to zase distribuuje vsem uzivatelum coz pri poctu 200 uzivatelu muze byt desne otravne pro ne, navic je tu otazka, jak kms funguje, protoze mimo kancelar je totiz obycejny mail, takze by mimo kancelar preposlal ten pomocny uzivatel i Vam, ale Vy na to odpovite mimo kancelar atd ad infimum.

Zbynek napsal dne Út, 16 únor 2010 08:02

Jinak již v diskuzi popisované řešení lze vytvořit i jednodušeji bez pomocného uživatele. Stačí zprávy pro zadanou adresu pomocí aliasu nasměrovat do veřejné složky a přidělit zde potřebná práva skupině uživatelů. Výhodou je, že si každý nemusí připojovat složku od pomocného uživatele. Při řešení s pomocným uživatelem je zase možné zaslat upozornění (třeba jen některým), že přišla nová pošta do sdílené složky (obojí jde i zkombinovat pro zachování obou výhod).

Řešení přes sdílené veřejné složky může být někdy výhodnější. Pošta je zde uložená pouze jednou a při dodržování určitých pravidel může být přehlednější. Např. lze vytvořit podsložky se jmény uživatelů a kdo poštu začne vyřizovat, přesune ji do své složky. Tak je jasně vidět, že někdo (a kdo) už se zprávou zabývá a ostatní to nemusí řešit. Kdo potřebuje zprávy jen pro informaci, dostane přístup jen pro čtení. Již vyřízenou poštu je možné přesouvat např. do složky "Hotovo" atd., podle potřeb.


Jestli správne rozumim, jak to myslite, musite se spolehnout na lidsky faktor, ze si lidi v tom budou delat poradek a sami si to tridit, verte mi v domene s 25 mailboxy toto vyvolalo takovy chaos, ze jsem to musel vratit zpet, bud se totiz ztraci maily (nekdo to omylem vymaze nebo proste to vymaze - treba objednavku, ktera smeruje na info<at>domena.cz) nebo tomu zamezite tim, ze date pro uzivatele jen ke cteni, ale pak v tom bude maximalni chaos, protoze kms neoznaci mail jako precteny, natoz ho nekam presunout. To je mozna to nejhorsi reseni, spolehnout se na lidi, ze si neco budou delat, navic pokud ve Vasem pripade se jedna o vic mailboxu.
lp
  •  
zichovsky je nyní offline zichovsky

Příspěvky: 60
Odeslat poštu tomuto uživateli
Leosenko napsal dne Út, 16 únor 2010 09:13
Jestli správne rozumim, jak to myslite, musite se spolehnout na lidsky faktor, ze si lidi v tom budou delat poradek a sami si to tridit, verte mi v domene s 25 mailboxy toto vyvolalo takovy chaos, ze jsem to musel vratit zpet, bud se totiz ztraci maily (nekdo to omylem vymaze nebo proste to vymaze - treba objednavku, ktera smeruje na info<at>domena.cz) nebo tomu zamezite tim, ze date pro uzivatele jen ke cteni, ale pak v tom bude maximalni chaos, protoze kms neoznaci mail jako precteny, natoz ho nekam presunout. To je mozna to nejhorsi reseni, spolehnout se na lidi, ze si neco budou delat, navic pokud ve Vasem pripade se jedna o vic mailboxu.
lp

Je to hlavně o lidech a jejich "výchově" jak mají ke sdíleným složkám přistupovat.
Já tady mám celkekm 27 uživatelů ve dvou doménách, veřejné složky používáme zcela běžně pro všechny "obecné" maily (typu info@ objednavky<at> apod.) Každý takový mail jde do své vlastní veřejné složky, ke které vždy mají přístup (úpravy) příslušní uživatelé (vždy cca 3-5) a starají se o vyřizování mailů v dané složce.
Po krátkém seznámení a zaučení to funguje naprosto bez problémů, žádné maily se neztrácí, ani nevznikl chaos.
Asi mám normální uživatele, co se dokáži vzájemně domluvit mezi sebou (každá ta skupina je většinou v jedné, nebo sousedících kancelářích).

Takže já naopak můžu řešení s pomocí veřejných složek jen doporučit (a neduplikování pošty, často s velkými přílohami, je příjemný bonus Smile)

P. Zichovsky
  •  
Leosenko je nyní offline Leosenko

Příspěvky: 14
Odeslat poštu tomuto uživateli
Ano toto reseni je mozne, ale jak jsem psal, jen v omezenem rozsahu, predstavte si domenu s 200-300 mailboxy, jiste tam bude chodit neuveritelna halda mailu na ty obecne adresy, tim pak neuveritelne vytizite ty lidi, kteri se o to staraji, pokud je to v lidskych silach vubec. Jak jsem rekl, to je reseni v malych domenach, ale ma to sve limity. Existuje jednoduche reseni zpravy mimo kancelar, ale to je bohuzel na strane keria. Doporucuju napsat na technickou podporu a snazit se, aby to zaradili jako bug, bohuzel mne se to nepovedlo.
  •  
Zbynek

Příspěvky: 14
Odeslat poštu tomuto uživateli
Tak řešení přes pomocného uživatele a vhodně nastavené filtry asi nepůjde. V přeposlané zprávě totiž zůstává v hlavičce původní pole "Reply-To".

Osobně si ale myslím, že řešení s veřejnými složkami je podstatně výhodnější. Zásadní nevýhody "namnožení" došlé pošty vyplývají přímo z předchozích příspěvků.

U řešení s veřejnými složkami jeden nebo několik pracovníků vytřídí z pošty došlé na danou adresu (nasměrované do veřejné složky) nepotřebný balast a každou zprávu pak přepošle tomu, kdo ji má vyřizovat. Nebo ji také jednoduše myší přesune do jedné z podsložek, které jsou již přiděleny konkrétním pracovníkům k řešení. Nejlepší je, když zprávy přebírá ten, kdo většinu vyřeší sám. Ztrátě důležitých zpráv lze předejít třeba tak, že pošta bude směrována ještě na druhou veřejnou složku, která je jen pro čtení jako archiv všech zpráv. I tak to zabere méně místa než kopie všeho mnoha lidem.

Naproti tomu namnožení každé zprávy pro každého např. z 10-ti členné skupiny prakticky znamená, že objem pošty ke zpracování se zvýší 10x. Takže 10 lidí bude vše třídit, pročítat zprávy, mazat spamy, dělat duplicitní práci, domlouvat se, kdo že to tuhle záležitost bude řešit. A když bude potřeba např. soubor všech objednávek za loňský rok, u kterého z uživatelů ho najdu úplný, neovlivněný lidským faktorem Wink ?

Zbyněk
  •  
djblond je nyní offline djblond

Příspěvky: 13
Odeslat poštu tomuto uživateli
Zdravím,
taky řeším podobný problém. Doména o cca 400 uživatelích. Nejde mi sice o vypnutí automatické odpovědi, ale potřeboval bych omezit automatickou odpověď pouze vnitrofiremně, tak aby neodcházela do internetu. Nejlépe pokud by šlo nastavit u každého uživatele zvlášť.

V nové verzi 7.3 sice vylepšili funkci "Mimo Kancelář" ale pouze přidali čas "od kdy do kdy"

Pavel

[Aktualizováno: Čt, 15 prosinec 2011 11:52]

Předchozí téma: Načtení zmizelých e-mailů
Další téma: filtry
Jít na fórum:
  


Disclaimer:
Kerio discussion forums are intended for open communication between forum members and may contain information and material posted by members which may be useful in learning about Kerio products. The discussion forums are not intended to provide technical support for any specific product. Any information implied or expressed in the discussion forums is that of the posting member. Kerio is in no way responsible for the information posted in the forums, or its accuracy. Kerio employees may participate in the discussions, but their postings do not represent an offical position of the company on any issues raised or discussed. Kerio reserves the right to monitor and maintain the forums to promote free and accurate exchange of information.

Aktuální čas: So lis 18 18:26:57 CET 2017

Celkový čas potřebný k vygenerování této stránky: 0.00484 vteřin
.:: Kontakt :: Domů ::.
Běží na: FUDforum 3.0.4.