Connect. Communicate. Collaborate. Securely.

Domů » Česky » Kerio Connect » Kerio, hledejte si chyby sami ...! (Technická podpora Kerio nová politika platná od 1.5.2012)
  •  
vlada je nyní offline vlada

Příspěvky: 121
Odeslat poštu tomuto uživateli
Tak jsem chtěl založit ticket pro nahlášení chyby v KC. Čeho se týká už není důležité, protože jsem si přečetl podmínky placené technické podpory platné od 1.5.2012 a zjistil, že záleží na rozhodnutí nějakého neznámého úředního fousa, zda za to pak zaplatím 1600,- Kč nebo ne.
Chyby jsem rozpitvával přes osm let, dlouho před vydáním verze 6 v srpnu 2004, takže si myslím, že dokážu rozpoznat chybu KC od mé ujeté ruky a než něco ohlásím, tak si s tím dám sakra práci. Ale dělat to s očekáváním verdiktu, to teda nebudu.
Takže Vážení Úředníci Keria, seru na Vás, dělejte si to sami.

V.Krahulec

Personální computery fungují jako computery jedině bez personálu
  •  
Pavel Dobrý (Kerio) je nyní offline Pavel Dobrý (Kerio)

Příspěvky: 1550
Odeslat poštu tomuto uživateli
Chyby bude možné reportovat přímo, bez nutnosti založit ticket. Viz http://forums.kerio.com/mv/msg/21725/89601/#msg_89601

Databáze znalostí: http://kb.kerio.com/
Technická podpora: http://www.kerio.cz/cz/support
  •  
vlada je nyní offline vlada

Příspěvky: 121
Odeslat poštu tomuto uživateli
Problém je v tom, že některé screenshoty a logy jsem byl ochoten "svěřit" supportu , ale ne celému Internetu. Proto ne vše jsem řešil přes fórum.

Takže jsem v očekávání změn...

[Aktualizováno: Pá, 01 červen 2012 15:54]


Personální computery fungují jako computery jedině bez personálu
  •  
gordon

Příspěvky: 42
Odeslat poštu tomuto uživateli
Pavel Dobrý (Kerio) > o tom ci navrhnuty system platieb nie je zly, ste mali mali uvazovat este pred jeho nasadenim a nie mesiac po... Naozaj sa potom necudujte, ked vam pouzivatelia "vdaka" takymto napadom prestanu reportovat problemy a vas produkt pojde dole vodou...
  •  
marian

Příspěvky: 225
Odeslat poštu tomuto uživateli
Přiznám se, že pokud je to tak, pak také uvažuji o přechod na jiný mailserver. Na support volám tak 1x za 5 let (většinou si poradím sám), ale jelikož počet problémů za poslední 2 roky (hlavně co se týče s KOFF a nyní s tím související KUS), se docela zvedl, začnu opět uvažovat o MS Exchange.
  •  
Pavel Dobrý (Kerio) je nyní offline Pavel Dobrý (Kerio)

Příspěvky: 1550
Odeslat poštu tomuto uživateli
vlada napsal dne Pá, 01 červen 2012 15:52
Problém je v tom, že některé screenshoty a logy jsem byl ochoten "svěřit" supportu , ale ne celému Internetu. Proto ne vše jsem řešil přes fórum.

Takže jsem v očekávání změn...


Bugreporty nepůjdou přes fórum. V tom příspěvku nic takového řečeno není.

Databáze znalostí: http://kb.kerio.com/
Technická podpora: http://www.kerio.cz/cz/support
  •  
krupka je nyní offline krupka

Příspěvky: 27
Odeslat poštu tomuto uživateli
Souhlasím! Jedná se o krok špatným směrem. Také zvažuji zda nepřejít ke vstřícnější konkurenci. A to si nemyslím, že jsme malá instalace. Máme skoro 300 licencí. Zamyslete se Keriáci!
  •  
Dusan.M

Příspěvky: 2
Odeslat poštu tomuto uživateli
Sme relatívne malá firma (90 licencií)a Kerio Mailserver sme kúpili cca. 3 roky naspäť. Vtedy som s ním bol relatívne spokojný (časom sa to ale trochu zhoršilo - hlavne vďaka problémom ktoré občas nastali po updatoch)

Na technickú podporu som volal asi raz za rok - len vtedy keď som bol už naozaj v úzkych.

Keďže sa to spoplatnilo, tak tam už samozrejme volať nebudem. Smile

Rozhodol som sa prestať aplikovať updaty, a v priebehu nasledujúcich rokov prejsť na Exchange.Nie som ochotný platiť za riešenie problémov ktoré sa vyskytnú pri aplikovaní nových verzií.

Predpokladám že na Exchange tú podporu asi tiež nedostanem, ale ak budem mať problém tak si ho aspoň dokážem aj s riešením nájsť na Internete. (čo u Keria možné nie je - proste je toho materiálu na Nete málo )






[Aktualizováno: So, 23 červen 2012 07:35]

  •  
Pavel Dobrý (Kerio) je nyní offline Pavel Dobrý (Kerio)

Příspěvky: 1550
Odeslat poštu tomuto uživateli
V tom případě pr vás žádná změna není. Součástí Software Mantenance budou i dva supportní incidenty zdarma, tj. dvakrát více než jste potřeboval dosud.
Doporučuji nedat na zjednodušené prezentace změn od ostatních uživatelů. Systém se ještě pořád vyvíjí a dolaďuje. Více informací můžete najít např. zde: http://forums.kerio.com/mv/msg/21725/90314/#msg_90314

Obecně platí, že přímou technickou podporu by měl poskytovat Kerio Partner, od nějž má firma produkt zakoupen. Ten většinou nejlépe zná Vaší situaci, nastavení sítě atd.

Databáze znalostí: http://kb.kerio.com/
Technická podpora: http://www.kerio.cz/cz/support
  •  
radek08 je nyní offline radek08

Příspěvky: 22
Odeslat poštu tomuto uživateli
Já bych ty názory uživatelů až tak neshazoval Wink
Tři z mých zákazníků jsou již jinde, další dva brzo budou. Přitom jsem v rámci konstruktivního přístupu byl před 2 lety u vás v Plzni na obchodně-technické prezentaci a vašemu kolegovi jsem popsal několik závažnějších nedostatků (nic nového, většina se už tady objevila). Všechny připomínky uznal jako správné, sepsal je a tím vše skončilo.
Kerio má na to, aby mělo dobré produkty, ale komunikace marketing-obchodní-zákazník je nefunkční.
  •  
marian

Příspěvky: 225
Odeslat poštu tomuto uživateli
Obecně platí...Obecně platí...bude tedy IT Support zdarma poskytovat prodejce nebo nebude?...teď jsem měl debatu s IT Supportem Keria a taky v tom neměli úplně jasno.
  •  
BoBik je nyní offline BoBik

Příspěvky: 430
Odeslat poštu tomuto uživateli
No taky je otazka, jak kvalitni ta podpora od partneru bude.
  •  
marian

Příspěvky: 225
Odeslat poštu tomuto uživateli
Partneři mají od Keria podporu ZDARMA, takže co nebudou vědět, měli by vědět Keriáci. Asi to bude zdlouhavější, ale mělo by to fungovat. Já se spíš obávám, že se na IT Support ZDARMA Partneři vykašlou, i když mi u Keria tvrdili, že by byli sami proti sobě....ale to se dá momentálně říct i o Keriu.

[Aktualizováno: Út, 26 červen 2012 13:28]

  •  
BoBik je nyní offline BoBik

Příspěvky: 430
Odeslat poštu tomuto uživateli
No a jsem u systemu "ticha posta". Ja na podporu kvuli banalitam nevolam, takze pravdepodobnost, ze partner poradi je IMHO celkem nizka. No a misto, abych komunikoval primo s Keriem, tak budu mluvit s partnerem, ten s Keriem. Kerio zase s partnerem a ten preda informaci mi. Nezlobte se, tohle je system na . . .
  •  
marian

Příspěvky: 225
Odeslat poštu tomuto uživateli
spíš bych uvítal, kdyby např. Partner rozhodoval o tom jestli problém je opravdu složitější a předal ho Keriu a jednodušší věci by pro Kerio vyfiltrovával, tím že by je řešil sám
  •  
milosb je nyní offline milosb

Příspěvky: 45
Odeslat poštu tomuto uživateli
Osobně novou politiku Keria pro podporu nechápu - pokud chtějí ze sebe sejmout část nákladů na podporu a současně to viditelně nezohlední v maržích pro partnery, tak asi někde udělali ve svých úvahách zásadní chybu. Nebo opravdu má někdo pocit, že za těch pár stovek, co partnerovi zbude když někomu prodá swm, si může dovolit dělat bezplatný support?
  •  
draagon je nyní offline draagon

Příspěvky: 17
Odeslat poštu tomuto uživateli
Dobry den.

Podla mna to nie je az take horuce, ako sa mozno zda. Ja mozem hovorit za seba z pozicie partnera, aj ked nie moc velkeho. Verim tomu, ze nastavit idealny model je velmi tazke a urcite kazdemu vsetko nebude vyhovovat. Zial. Samozrejme, co Kerio nemoze ocakavat od partnerov, ze budu robit bezplatnu technicku podporu, pre koncovych zakaznikov.
Ale dajme si modelovu situaciu.

1. Zakaznik ma Kerio zakupene od partnera a partner aj spravuje jeho server ( vacsinou mala a stredna firma bez IT oddelenia ). Tu je situacia jednoducha, nakolko si partner a zakaznik dohodnu nejake podmienky a o vsetko sa stara Kerio partner.

2. Zakaznik ma Kerio zakupene od partnera a ma vlastne IT a sam si spravuje Kerio. ( predpoklad, ze je zodpovedna osoba za spravu servera plne zaskolena na spravu a ma znalosti v tejto oblasti ). Tu je situacia uz zlozitejsia, nakolko to vzdy zalezi od zmluvneho vztahu medzi dvoma firmami, ako aj pocetnosti, nejakych incidentov a problemov. Samozrejme verim tomu, ze pokial partner ma skusenost s konretnym problemom tak urcite nebude mat problem poradit. Pokial ten problem ma, ale vyriesit ho ma uz partner, tak aj on to spoplatni. Samozrejme vsetko zalezi od nejakeho zmluvneho vztahu zo zakaznikom ako aj velkosti instalacie. Pokial maju, ale firmy korektne vztahy, tak podla mna vzdy sa da dohodnut na dobrom rieseni.

3. Zakaznik si zakupil Kerio, spravuje si ho sam a vacsinou nie je oboznameny s funkcnostou a administraciou serveru, ako aj jeho znalosti su dost pochybne. Tu potom niet pomoci, tu je spoplatnenie uplne na mieste.

4. Zakaznik je zdatny, ma administraciu Keria v malicku a ma problem s ktorym si nevie rady a s partnerom sa nevie dohodnut. Ano tak v tomto pripade vola na technicku podporu. Ale vo vacsine pripadov, bude uz problem sposobeny zo strany nejakej chyby v Keriu a vtedy je problem odstraneny zdarma ( alebo aspon incident nie je spoplatneny, aj ked chyba nie je ihned odstranena ). Totizto spravca, ktory ten produkt pozna, tak vacsinou uz odskusal vsetky mozne a nemozne postupy, ktore su zdokumentovane.

Co je horsie je ziadanie cisla kreditnej karty vopred. Ono mnoho firiem nema kreditne karty a nemaju castokrat dovod ich vlastnit. Samozrejme spolu s tymto spojene dalsie problemy. Dalej cena za technicku podporu, je tak trochu na tunajsie pomery podla mna premrstena, ale to zalezi od zlozitosti problemu. Spolocne, ale s tymto spoplatnenim, by som potom ocakaval od Keria rozsirenie a pravidelne doplnanie KB, kde by vsetky riesene incidenty ( nie len z SK a CZ ) boli zdokumentovane a zverejnene pre zakaznikov s aktualnym maintenance.
V com by ste mali zapracovat. Urcite v komunikacii so zakaznikmi, nakolko tu to castokrat skripe. Ignoracia niektorych poziadaviek zakaznikov a partnerov. napr: Pridanie obmedzenia pristupu na webmail pri connecte bola urcite dotazovana nespocetne krat ( osobne som sa na to dotazoval X krat, X rokov ) a zapracovane to bolo az v poslednej verzii - konecne.

Osobne, verim tomu, ze sa v Keriu podari nastavit akcepovatelny model a zapracuje na vyvoji svojich produktov a bude viac pocuvat zakaznikov. Pri niektorych produktoch totizto poriadne zaspalo ( inak si neviem vysvetlit ignoraciu IPSEC, L2TP v Controle. Konkretne toto som uz dotazoval niekolkokrat na roznych akciach, kde bolo Kerio, sam neviem uz kolkokrat uz par rokov. )

[Aktualizováno: Út, 26 červen 2012 23:38]

  •  
Martin je nyní offline Martin

Příspěvky: 4
Odeslat poštu tomuto uživateli
Dobry den,
zaviedli ste spolatnenie technickej podpory.
A co odmenovanie najdenych bugov?
Nasiel som bug. Maly, ale bug. Co ma vedie k tomu aby som Vam to oznamil?
Vy ma spoplatnite ked mam problem a potrebujem vasu pomoc.
A ked mate vy problem a upozornim Vas, uhradite mi naklady spojene ze som sa s tym "sr.l" nejaky cas a nakoniec je to vas problem?
vase produkty pouzivam uz od verzie "winroute". Legalnej samozrejme. Potom sme zakupili KMS a KWF. proste dlhe roky.
Vase rozhodnutie ma rozculilo. ani nie ze ste spoplatnili support (tiez ma to stve, ale chapem to) ale sposob ako ste to urobili a ako sa k tomu staviate.

Prajem Vam vela spokojnych zakaznikov. Ja uz medzi spokojnych nepatrim a onedlho sa uz pravdepodobne nebudem radit ani medzi tych zakaznikov. Ako niekto vyssie napisal. Radsej prejdem do MSexch kde tak isto nemam bezplatnu podporu. ale podporu si najdem na webe.
  •  
draagon je nyní offline draagon

Příspěvky: 17
Odeslat poštu tomuto uživateli
Je pravda, ze s tym spoplatnenim to je urcite nepopularny krok, ale zas aj to je pravda, ze urcite sa castokrat na technicku podporu obracali aj s takymi zalezitostami, ktore sa bez problemov docitaju spravcovia v manualoch, dokonca castokrat chybaju znalosti problematiky. Ak by mala byt v cene produktu plnohodnotna technicka, instalacna podpora, tak by sme sa asi dostali na o hodne vyssiu cenu produktu. V niektorych pripadoch je spoplatnenie na mieste, ale v niektorych urcite nie. Tu je potom na partneroch, ci sa dohodne so zakaznkom na implementacii a nejakej podpore. V skutocnosti, je to v mnohych pripadoch aj lepsie ak partner robi podporu ( ci uz platenu, alebo bezplatnu - to si uz dohodnu medzi sebou v zmluve so zakaznikom ). Zas na druhu stranu s tymi prechodmi na exchange by som sa vyjadroval opatrne. Exchange je bez pochyb dobry produkt, ale treba brat ohlad na vacsinou obrovsky cenovy rozdiel. Ak si niekto mysli, ze exchange je prechadzka ruzovou zahradou, tak bud exchange este nespravoval, alebo spravoval a mal stastie s nim. Nepocitam verziu v SBS, kde je ta cena trosku privetivejsia. Dalsia vec je ta, ze v exchange musite riesit dalej antispam ( aj ked je tam nejaky, ale nie je to idealne ), dalej Antivirus, dalej zalohovanie ( ak chcete mat obnoveny exchange rychlo a menej problemovo tak musite investovat do nejakeho SW, ktory to poriesi ), atd. atd. atd.... A zrazu sa dostavame na cenu, z ktorej sa pretocia 4 x oci zakaznikovi. Vo velkych instalaciach je exchange OK, ale pri mensich a jednoduchsich instalaciach a potrebach zakaznikov je to castokrat zbytocne riesenie a hlavne mnohokrat drahe. Jaj a takisto podpora nie je zadarmo a niekedy pokial najdete riesenie na konkretny problem, tak exchange stoji par hodin ( pokial to nemate poriadne poriesene - co stoji nie malo financii ). Je pravda, ze ku Keriu connect je dost alternativ, lacnejsich ci drahsich, ale kazdy z tych produktov ma nejake klady a zapory a ze by bol Connect na tom tak zle, by som nepovedal. Je na com pracovat, to je iste a velmi dufam, ze Kerio pracuje na nejakych zaujimavych novinkach.
  •  
Martin je nyní offline Martin

Příspěvky: 4
Odeslat poštu tomuto uživateli
tak ako som pisal, nezazlievam Keriu ze spoplatnili support. Ide o to akym sposobom to urobili. Ja osobne nepoznam firmu (sw produkt) kde v pripade ze sa plati rocny maintanance by som nemal aspon nejaky zakladny support v cene. Vacsinou vo forme 24h emailovej podpory. Tych alternativ je vela ktorymi sa Keriaci mohli vybrat. Vybrali si tu najhorsiu. Pre mna je toto rozhodnutie Keria zasadne, vyrazne to meni moj postoj. Nepatrime medzi velke firmy, ale ani medzi male (300). Ked si platim rocny maintance je pre mna podstatne dostat k tomu aj support. A prenasat to na partnerov, to je velmi zle. Najdite mi partnera ktory mi da odborny, kvalitny bezplatny email/24h support. A aby to partner riesil sposobom: obdrzi email, preposle Keriu, caka na odpoved od Keria a ked ju dostane preposle zakazanikovi, tak takyto support fakt nepotrebujem.
  •  
milosb je nyní offline milosb

Příspěvky: 45
Odeslat poštu tomuto uživateli
Přesně tak - ono se stačí podívat kolik stojí Exchange Online - je to se správou, s podporou, s antivirem i antispamem a nestojí to až zase tolik. Když proti tomu postavím Kerio Connect s často problematickou funkčností, chronickým neřešením problémů zákazníků a nyní i s ukončenou podporou, tak je to důvod k zamyšlení.

Stejně tak se dá přemýšlet i u ostatních produktů Keria - nenabízí nic, co by jinde neměli také, ale s opravdovým supportem. Kasírovat za upgrady umí každý, v tom není žádné obchodnické umění.
Předchozí téma: Problém ze synchronizací některých doručenek
Další téma: Podpora telefonu Nokia N9
Jít na fórum:
  


Disclaimer:
Kerio discussion forums are intended for open communication between forum members and may contain information and material posted by members which may be useful in learning about Kerio products. The discussion forums are not intended to provide technical support for any specific product. Any information implied or expressed in the discussion forums is that of the posting member. Kerio is in no way responsible for the information posted in the forums, or its accuracy. Kerio employees may participate in the discussions, but their postings do not represent an offical position of the company on any issues raised or discussed. Kerio reserves the right to monitor and maintain the forums to promote free and accurate exchange of information.

Aktuální čas: St pro 13 15:45:28 CET 2017

Celkový čas potřebný k vygenerování této stránky: 1.18883 vteřin
.:: Kontakt :: Domů ::.
Běží na: FUDforum 3.0.4.