Connect. Communicate. Collaborate. Securely.

Domů » Česky » Kerio Connect » zdlouhavé a neúplné vyhledávání Outlook - workaround (dlouho neřešený problém)
  •  
j.kokes je nyní offline j.kokes

Příspěvky: 2
Odeslat poštu tomuto uživateli
Berte prosím na vědomí, že tento post je bez garance a popisovaný postup provádíte na vlastní nebezpečí. Nejde o dostatečně otestovanou funkcionalitu a není znám mechanismus vzniku popisovaného chování. Nicméně snad může poskytnout vodítko k tomu, kde je chyba v KOFFu, která nás už dlouho trápí...

Chyba

V jakékoli verzi outlooku s jakýmkoli outlookem je vyhledávání katastrofálně pomalé (u velkých schránek i několik minut), nevyhledává všechno (především fulltext je prachmizerný) a celkově jde o funkci velmi špatnou. S velikostí mailboxu problém narůstá až do okamžiku, kdy uživatel vyměkne a novou poštu si začně raději přesunovat do lokálního PST a tam s ní teprve pracovat...

Co je příčinou

Někde jsem se kdysi dočetl vyjádření Keria, že problém je na straně Microsoftu, který neumožní použít KOFFu funkci indexace nebo hledání naplno - zdroj jsem už nenašel, budu rád když případně někdo doodkazuje.
Ve skutečnosti to až tak úplně pravda nebude...

Workaround

Teď konečně k samotnému workaroundu.

Zjistil jsem, že v jednu chvíli mi začalo vyhledávání v KOFFu fungovat téměř jako plně indexované, cca 2sec u libovolného výrazu, bez zatuhávajícího outlooku, motání kolečka a podobných radostí. Analýzou změn na počítači a postupným krokováním jsem zjistil, že příčinou změněného stavu je...

Visual Studio 2015 Community

Celé se to chová tak, jako by po instalaci VS začala indexační služba zpracovávat KOFF store. Po pár desítkách minut hrabání na SSD funguje vyhledávání téměř perfektně na Outlook 2010, o něco hůř na 2013 a 2016 - ovšem vždycky jde o diametrální zlepšení stavu - z původních několika minut na několik vteřin, sice taky otravných, ale podstatně kratších.
Po odebrání Visual Studia se stav už nemění, vyhledávání zůstává i nadále funkční.

Prostředí

Netestoval jsem samozřejmě všechny varianty, ale nějaké výsledky jsou. Testoval jsem pouze kombinaci 64bit OS a 32bit Office. Potvrdilo se opakovaně na několika různých počítačích v různém stádiu rozkladu OS - dlouhodobě používané i čisté instalace.

KOFF - prozatím libovolný od 10/2015 výš

Win7 - nefunguje se žádnou verzí
Win8, 8.1, 10, Office 2010 - vynikající výsledky, fulltext vyhledávání cca 1-3sec
Win8, 8.1, 10, Office 2013, 2016 - výrazné zlepšení stavu. fulltext cca 3-15sec

Ve všech případech instalováno VS 2015 Community edition ve výchozí nabídce instalátoru. Instalováno z offline instalátoru: https://www.visualstudio.com/cs-cz/downloads/download-visual -studio-vs.aspx (je potřeba zvolit si Vistual studio v menu dole, poté vybrat ISO ke stažení). Nepředpokládám, že by online installer byl výrazně jiný.

Můžu na požádání poskytnout původní instalátor z října minulého roku, se kterým jsme testovali - pokud by se s novou verzi nedostavily výsledky.

Resumé

Workaround jsme úspěšně otestovali na několika produkčních prostředích. Jde o změnu k lepšímu, která nastane po instalaci zdarma šířeného produktu, respektive některé z jeho komponent. Neprováděl jsem další analýzu, neb není čas a nejsem programátor, abych mohl příčinu rozumně odhalit - doufám ale, že vývojový tým se této skutečnosti chytne a zapracuje na celkovém řešení dlouhodobě neuspokojivého stavu. Informaci směrem ke Keriu jsem předal už v minulém roce, takže snad už se pracuje na nápravě.
Zároveň doufám, že se zde neobjeví dlouho a donekonečna omílané marketingové žvásty o tom, že webové rozhraní je alternativa, která je ta jediná správná - všichni víme, že to tak není a offline klient je pro většinu z nás nutnost.
  •  
Habrik je nyní offline Habrik

Příspěvky: 4
Odeslat poštu tomuto uživateli
diky za info. U nas ve firme to zase delal addin do outlooku a to AVG, po zakazani(odinstalovani) AVG doplnku vyhledavani v outlooku funguje bez problemu. Ted mame ESET a ten je v poradku

[Aktualizováno: Čt, 19 květen 2016 08:49]

  •  
j.kokes je nyní offline j.kokes

Příspěvky: 2
Odeslat poštu tomuto uživateli
AVG doplněk do outlooku způsobuje nefunkčnost hledání jako celku, to jsem si už taky ověřil. Po jeho odebrání se situace o mnoho zlepší - hledá dlouho, i několik minut a najde tak 50% toho, co hledáte. Nicméně považovat to za "v pořádku" můžete snad jen pokud máte opravdu trpasličí mailboxy kde prohledávání netrvá celé minuty. U normálních mailboxů - dnes běžně kolem 4GB a víc - trvá bez popsaného hacku hledání leckdy i víc než 5min a to je špatně.

Dotaz k Kerio týmu - podniká v tomto směru vůbec vývojové oddělení nějaké kroky? Přestože proceduru jsem vysílal směrem k vývojářům už několikrát a různými způsoby, nedostalo se mi žádné odezvy. Současný stav vyhledávání vyvolává značnou nelibost mezi mými zákazníky a já je plně chápu - a snažím se je uklidňovat, že už se v tom určitě něco podniká...
  •  
Thomson78 je nyní offline Thomson78

Příspěvky: 125

Odeslat poštu tomuto uživateli
Dobrý den,
také jsem se opakovaně pokusil o hledání řešení s podporou, ale bez úspěchu. Dříve jsme používali AVG, Outlook s povoleným doplňkem neuměl hledat vůbec, pokusy o hledání většinou vedly jen k zamrznutí aplikace. Po zakázání AVG doplňku už po několikaminutovém hledání Outlook cosi našel, ale nikdy nebyl výsledek hledání úplný.
Naopak hledání ve WebMailu bylo vždy rychlé a úplné.

Výměna antiviru za Kaspersky zlepšení nepřineslo.

Výrazně pomohlo až nasazení ssd disku do přenosných počítačů. Hledání je rychlé, funkční a zdá se být úplné.

Snad to někomu pomůže.

TOmas
Předchozí téma: Auto-whitelist - feature request/discussion
Další téma: Jak spravovat kontakty z PHP
Jít na fórum:
  


Disclaimer:
Kerio discussion forums are intended for open communication between forum members and may contain information and material posted by members which may be useful in learning about Kerio products. The discussion forums are not intended to provide technical support for any specific product. Any information implied or expressed in the discussion forums is that of the posting member. Kerio is in no way responsible for the information posted in the forums, or its accuracy. Kerio employees may participate in the discussions, but their postings do not represent an offical position of the company on any issues raised or discussed. Kerio reserves the right to monitor and maintain the forums to promote free and accurate exchange of information.

Aktuální čas: Pá dub 28 17:54:23 CEST 2017

Celkový čas potřebný k vygenerování této stránky: 0.00999 vteřin
.:: Kontakt :: Domů ::.
Běží na: FUDforum 3.0.4.